Biznes stacjonarny czy w Internecie?

Jak pokazał okres pandemii przeniesienie biznesu do sieci nie musi oznaczać dużych strat, a wręcz przeciwnie może pozwolić na zwiększenie zysków. Czas cyfrowej transformacji to najlepszy moment na rozpoczęcie sprzedaży w sieci. Podpowiadamy, dlaczego biznes stacjonarny powinien być promowany w Internecie a niekiedy zastępowany tym Internetowym.

Biznes online – dlaczego się sprawdza?

Od kilku lat branża e-commerce przeżywa prawdziwy rozkwit, co sprawia, że wielu przedsiębiorców decyduje się na zwiększoną aktywność w sieci. Wzrost zainteresowania nabywaniem produktów lub usług w sieci wynika z nieustającego rozwoju technologicznego oraz globalizacji rynku. Klienci decydują się na takie rozwiązanie z wielu powodów, a najważniejsze z nich to:
  • wygoda – taka forma zakupów nie wymaga wychodzenia z domu i stania w długich sklepowych kolejkach,
  • szybkość – wystarczy kilka kliknięć i klient może się cieszyć z dokonania nowego zakupu,
  • bezpieczeństwo – przy stosowaniu odpowiedniej dozy ostrożności taka forma zakupów jest całkowicie bezpieczna,
  • opłacalność – oferta dostępna w Internecie może być znacznie bardziej korzystna od tej w sklepach stacjonarnych,
  • łatwość dostępu – zakupy mogą się odbywać o każdej porze dnia i nocy.

Biznes Internetowy – dla kogo?

Internet to doskonałe medium do sprzedaży i oferowania różnego rodzaju produktów oraz usług. Tyczy się, to każdej branży. Nierzadko przedsiębiorcy rezygnują z prowadzenia stacjonarnego sklepu i decydują się wyłącznie na biznes w sieci. Dzieje się tak ze względu na znacznie niższe koszty prowadzenia działalności w Internecie. Posiadanie tradycyjnego sklepu wiąże się z konieczności wynajmowania lokalu o charakterze komercyjnym, a także zatrudniania sprzedawców. Przechodząc z działalnością do Internetu przedsiębiorca, może ograniczyć się do wynajmu przestrzeni magazynowej lub niektórych przypadkach działać tylko i wyłącznie w domu. Takie rozwiązanie wiąże się ze sporymi oszczędnościami, które można zainwestować w dalszy rozwój firmy, na przykład w rozwój swoich produktów lub usług. Ponadto, wiele osób prowadzących działalność decyduje się na łączenie biznes stacjonarnego z Internetowym. Dzięki temu mają możliwość dotarcia do klientów z całego kraju, a nie tylko z regionu, w którym znajduje się ich firma.


Jak wypromować firmę w Internecie?

Promowanie w Internecie stanowi najskuteczniejszą metodę szukania nowych klientów. Pozwala zyskiwać przewagę nad konkurencją z branży, która ucieka się do tradycyjnych sposobów reklamy. Istnieje wiele form promowania biznesu w sieci, a każda z nich wymaga posiadania stabilnego i szybkiego Internetu. Dlatego, warto skorzystać z oferty biznesowej INEA w ramach pakietów Standard lub Premium. Dzięki takiemu rozwiązaniu przedsiębiorca może korzystać z Internetu o prędkości od 300 MB/s do 1000 Mb/s. Jest to łącze symetryczne, a jego użytkownicy mogą liczyć na całodobowe wsparcie techniczne. Chcąc wypromować swój biznes w sieci, można korzystać z takich rozwiązań jak:

  • zakładanie profili w mediach społecznościowych, które dają szansę dotarcia do olbrzymiej ilości odbiorców,
  • działania SEO pozwalające na wywindowanie strony www na najwyższą pozycję w wynikach wyszukiwarek,
  • kampanie reklamowe w wyszukiwarkach, które ułatwiają docieranie do ściśle określonej grupy docelowej,
  • prowadzenie specjalistycznego bloga – tworzenie ciekawych artykułów branżowych sprawia, że przedsiębiorca jawi się jako ekspert i zyskuje większe uznanie w oczach odbiorców.

Jak widać prowadzenie działalności w sieci daje dużo więcej możliwości, niż stacjonarnie. Ponadto jest zdecydowanie tańszą opcją, co wpływa również na cenę towaru lub usługi, a taki stan rzeczy jest korzystny nie tylko dla przedsiębiorcy, ale i dla klienta.