Biznes wymaga dobrego połączenia
7 zalet outsourcingu IT dla firm

7 zalet outsourcingu IT dla firm

Data Center
28-09-2021

Co to jest outsourcing IT?

Na początku warto dowiedzieć się, czym jest outsourcing IT. To praktyka biznesowa, która polega na wynajmowaniu podmiotu spoza firmy do świadczenia usług lub tworzenia towarów, które zazwyczaj są wykonywane przez przedsiębiorstwo we własnym zakresie – przez pracowników firmy. W przypadku branży IT oferta dostawców obejmuje zarządzanie IT, na przykład oprogramowanie jako usługę, korzystanie ze specjalistycznych aplikacji czy outsourcing w chmurze.

Dzięki temu przedsiębiorstwa mogą znacznie obniżyć koszty, na przykład zwalniając się z konieczności zakupu poszczególnych elementów zaawansowanej infrastruktury sieciowej, a także kosztów związanych z jej obsługą i montażem. Centrum outsourcingowe może być wykorzystywane zarówno w pracy z klientem, jak i wspomagać wewnętrzne zadania firmy.

Usługi IT w ramach Data Center

Data Center to specjalnie przystosowane środowisko sieciowe, które umożliwia korzystanie z dużych zasobów danych oraz przestrzeni dyskowej. Są to zazwyczaj serwery o potężnej mocy obliczeniowej, zamontowane w specjalnie dostosowanym do takiej działalności budynku. Dzięki temu dane firmowe są odpowiednio chronione zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz – przed atakami hakerskimi, wyłudzeniem i kradzieżą.

 Usługi IT w ramach Data Center są zazwyczaj oznaczane skrótem DCaaS (Data Center as a Service). To świadczenia hostingowe, w ramach których klientom udostępniana jest fizyczna infrastruktura – chronione serwery, a także przestrzeń dyskowa lub konkretne aplikacje.

Zalety outsourcingu IT

Wiele przedsiębiorstw decyduje się na DCaaS po to, aby niwelować ograniczenia infrastruktury biurowej oraz zyskać dostęp do specjalistycznych rozwiązań i nowoczesnych technologii. Firmy, które postanowiły zainwestować we własne serwerownie, muszą zagospodarować na nie dużo miejsca i zatrudnić specjalistów do ich obsługi, co wiąże się czasem ze sporymi problemami logistycznymi i dużymi kosztami wewnętrznymi. Outsourcing usług IT nie tylko ułatwia zaplanowanie infrastruktury i budżetu, ale także pozwala ograniczyć obciążenia hostingu, zabezpieczyć dane firmowe i zarządzać aplikacjami biznesowymi.

1. Optymalizacja kosztów firmowych

Outsourcing usług Data Center to rozwiązanie, które pozwala zoptymalizować koszty działania firmy. Wynajem IT to atut nie tylko ze względu na brak konieczności kupna własnych urządzeń, ale także ze względu na to, że oferta może być dostosowana do potrzeb zamawiającego. INEA oferuje profesjonalne pakiety usług, które mogą być z łatwością dostosowane do potrzeb małych i średnich firm. Dużą zaletą jest to, że z outsourcingu Data Center firmy mogą korzystać wyłącznie wtedy, kiedy jest to potrzebne, nie generując dodatkowych kosztów. Zapewniają to różne modele rozliczeniowe, np. opłata za wykonanie konkretnej usługi lub ustalone w umowie wykorzystanie godzin.

2. Gwarancja jakości potwierdzona umową SLA

SLA, czyli Service Level Agreement  to umowa zapewniająca utrzymanie i systematyczne poprawianie poziomu jakości usług, który został ustalony przez usługodawcę oraz usługobiorcę.

Dzięki umowie SLA firmy decydujące się na wsparcie IT mogą korzystać z dużej przestrzeni oraz ogromnej mocy obliczeniowej profesjonalnego środowiska sieciowego. Przedsiębiorstwa mogą  mieć wtedy pewność, że usługi będą dostarczane na minimalnym poziomie, ustalonym w dokumencie oraz są stale ulepszane.

3. Całodobowy monitoring i wsparcie specjalistów

Bezpieczeństwo IT nie ogranicza się wyłącznie do zabezpieczeń sieciowych, to także profesjonalna ochrona miejsca, w którym znajdują się serwery i dane firmowe. Najwyższe standardy bezpieczeństwa są zachowane w przypadku INEA Data Center.

Jest to 1500 m2 powierzchni na trzech poziomach z układem zabudowy w technologii zimnego korytarza i systemem UPS w układzie N+1. Centrum przetwarzania danych jest chronione zarówno przez wykwalifikowane osoby, jak i zaawansowane systemy monitoringu, uniemożliwiające przedostanie się na teren obiektu osobom niepożądanym z zewnątrz. To całodobowy nadzór Network Operations Center 24/7/365, redundancja zasilania, klimatyzacji i łącz dostępowych. Co więcej, kolokacja IT w INEA Data Center gwarantuje bezpieczeństwo fizyczne, energetyczne, przeciwpożarowe oraz teleinformatyczne.

Zewnętrzne centrum przetwarzania danych zatrudnia wykwalifikowany personel, który specjalizuje się w branży IT i stale poszerza swoje kompetencje. Informatycy i inżynierowie posiadają doświadczenie w rozwiązywaniu konkretnych problemów i są w stanie szybko usunąć potencjalne awarie, ale przede wszystkim regularnie sprawować pieczę nad prawidłowością działań systemów i sprzętów.

4.Bezpieczeństwo danych i szybka pomoc w razie awarii

Bezpieczeństwo danych jest zapewniane nie tylko z poziomu Network Operations Center, ale także poprzez konkretne rozwiązania, takie jak backup danych. Ta technologia pozwala zabezpieczyć informacje firmowe przed zniszczeniem lub utratą. Outsourcing IT gwarantuje ciągłość działań, a zewnętrzni specjaliści będą dostępni w dowolnej chwili.

INEA zapewnia także dostęp do technologii, takiej jak Backup CloudPro, która umożliwia tworzenie backupów maszyn wirtualnych utworzonych w środowisku dostawcy. W przypadku awarii wszelkie usterki są natychmiast naprawiane, a dane są zabezpieczone profesjonalnymi i skutecznymi systemami antyhakerskimi.

5.Możliwość rozwoju biznesu i poszerzania oferty

Jednym z najlepszych sposobów na wsparcie rozwoju biznesu jest korzystanie z profesjonalnego Data CenterOutsourcing danych pozwala znacznie zredukować koszty związane z infrastrukturą sieci. Ma to również inne zalety.

Wybierając usługi takiego dostawcy jak INEA, można korzystać z elastycznej oferty dostosowanej do potrzeb. Wraz z rozwojem działalności, a tym samym zwiększeniem zapotrzebowania firmy na usługi IT, istnieje możliwość rozszerzenia pakietu biznesowego.

6.Całodobowa dostępność do zaawansowanych technologii

Obok oszczędności czasu, miejsca i pieniędzy korzystanie z outsourcingu danych ma także inne atuty. Jednym z nich jest całodobowy dostęp do zaawansowanych technologii, specjalistycznego sprzętu i stale aktualizowanego oprogramowania. Pozwala to uniknąć przestojów w działaniu firmy, awarii dysków, serwerów czy aplikacji. Wykwalifikowani specjaliści, którzy bardzo dobrze znają udostępniane rozwiązania, czuwają nad poprawnością ich działania, regularną aktualizacją i konfiguracją systemów, dzięki czemu dane klienta są zawsze bezpieczne.

7. Indywidualna wycena usług

Dobrzy dostawcy wiedzą, że każdy biznes ma swoje potrzeby. Dlatego oferty outsourcingu usług wyceniane są indywidualnie przy szczegółowym kontakcie z klientem. Dzięki temu firmy decydujące się na wynajem usług IT, zyskują pewność, że wybrany pakiet odpowiada na ich potrzeby, zarówno pod względem doboru rozwiązań, jak i modelu rozliczeniowego.

PRZECZYTAJ TAKŻE
Chmura internetowa, nazywana również Cloud Computing, jest uważana za jedną z najważniejszych technologii, która wpłynęła na cyfryzację w firmach – małych, średnich i dużych. Czym jest chmura internetowa i jak używać chmury w firmie?
Data Center
28-10-2021
Trwa pobieranie danych. Zaczekaj kilka sekund i spróbuj ponownie wyciąć lub skopiować obiekt..