Jak prowadzić profil firmowy na Facebooku?
Utworzenie fanpage’a na Facebooku jest bardzo proste – może to zrobić każdy użytkownik serwisu. Wystarczy przejść do menu dostępnego w prawym górnym rogu strony, a następnie wybrać opcję „Strona” w sekcji „Utwórz”. Następnie konieczne będzie podanie kilku podstawowych informacji, takich jak nazwa czy opis profilu – to już właściwie wszystko, by rozpocząć promowanie swojej firmy na Facebooku. Zainteresowanie użytkowników i poprawa zasięgu postów może jednak okazać się niemałym wyzwaniem. Oto kilka rad, które mogą pomóc w osiągnięciu tego celu:
1. Pamiętaj, by podać jak najwięcej informacji o firmie. Dla potencjalnych klientów ważne będą takie dane jak adres przedsiębiorstwa, adres strony WWW, numer telefonu czy godziny otwarcia.
2. Zadbaj o wygląd strony – profesjonalnie wykonane tło i zdjęcie profilowe z pewnością zrobią dobre wrażenie.
3. Zwróć uwagę na swoją grupę docelową – potrzeby, zainteresowania i ogólną charakterystykę Twoich potencjalnych klientów. Targetowane kampanie często działają znacznie lepiej niż próby trafienia do wszystkich odbiorców w ten sam sposób.
4. Dowiedz się, jaka pora będzie najlepsza na publikowanie postów – w sieci można znaleźć wiele artykułów, które przybliżają ten temat. Dobrze wybrany moment na publikację pozwoli dotrzeć do największej liczby odbiorców, co docelowo może przełożyć się na realny wzrost zysków firmy.
5. Zaangażowanie to podstawa – zachęć czytelników do reagowania na posty czy zadawania pytań. Warto także dbać o sprawną komunikację z klientami zarówno w komentarzach, jak i wiadomościach prywatnych.
Jak prowadzić konto firmowe na Instagramie?
To sieć społecznościowa, która skupia się niemal wyłącznie na zdjęciach i innych treściach wizualnych – z tego względu tworzenie materiałów na Instagrama przebiega nieco inaczej niż w przypadku Facebooka. Posty powinny od razu przykuć uwagę użytkowników; liczy się również profesjonalne wykonanie zdjęć czy grafik. Niektóre kwestie są jednak takie same jak przy prowadzeniu profilu na Facebooku – dotyczy to między innymi poznania swojej grupy docelowej oraz znalezienia odpowiedniej pory na publikację.
Jak stworzyć firmowy profil? Instagram umożliwia oznaczenie konta jako biznesowe – taką opcję znajdziemy w ustawieniach aplikacji. Zdecydowanie warto to zrobić: w ten sposób możemy skorzystać z funkcjonalności skierowanej do firm, na przykład prowadzenia kampanii reklamowych na Instagramie.
Bardzo przydatnym narzędziem do komunikacji z odbiorcami będą Stories, czyli zdjęcia i wideo widoczne tylko przez 24 godziny. Styl publikacji na „story” jest nieco inny niż przy standardowych postach; w wielu przypadkach kładzie się tutaj większy nacisk na interakcję z obserwatorami. Spore znaczenie na Instagramie mają także hashtagi obecne w postach – dobrym pomysłem będzie zapoznanie się z najpopularniejszymi tagami, jak również tymi, które zostały zbanowane.
LinkedIn – jak prowadzić profil firmowy?
Portal LinkedIn powstał przede wszystkim z myślą o biznesie i budowaniu relacji między pracownikami, rekruterami i menedżerami. Z tego względu treści publikowane w ramach tej sieci społecznościowej często znacznie różnią się od zawartości innych witryn. Również tutaj musimy dopasować się przede wszystkim do grupy docelowej – w niektórych przypadkach bardziej profesjonalny ton będzie jak najbardziej wskazany, z kolei w innych bardziej sprawdzi się luźna komunikacja.
W przeciwieństwie do Facebooka i Instagrama użytkownicy, którzy chcą założyć konto firmowe, muszą najpierw spełnić kilka wymagań. Konieczne jest posiadanie własnego profilu, który osiągnął poziom „Intermediate” – w tym celu potrzebne będzie uzupełnienie go o kilka podstawowych informacji. Musimy również dysponować odpowiednio rozbudowaną siecią kontaktów, a także podać aktualne stanowisko na osobistym profilu. Jeśli chcemy podać adres firmowej strony WWW, niezbędny będzie również adres e-mail na tej samej domenie.
Czytaj więcej: Jak założyć stronę internetową firmy i wybrać hosting? Poradnik
Wydajna transmisja danych – podstawa sprawnej obsługi mediów społecznościowych
Jak skutecznie wesprzeć pracę zespołu odpowiedzialnego za social media? O ile w małych firmach zazwyczaj nie stanowi to większego problemu, o tyle większe organizacje muszą zwrócić uwagę na wydajność również w tym zakresie. Usługa łącza transmisji danych dla firm powinna oferować odpowiednią prędkość i stabilność przesyłu, aby usprawnić tworzenie postów, przygotowywanie grafik i komunikację z odbiorcami.
W celu zapewnienia szybkiej łączności pomiędzy dwoma placówkami firmy – na przykład lokalizacją zespołu graficznego i biurem, z którego pracują specjaliści social media – najlepiej sprawdzi się technologia FO. To skrót, który rozwija się jako „Fiber-Optic”, czyli w tłumaczeniu na język polski – łączność światłowodowa. Tego typu ŁTD (łącze transmisji danych) dla firm oferuje między innymi INEA. Jeśli z kolei chcemy zadbać o błyskawiczny transfer plików w ramach jednego biura, sieć lokalna LAN może być zrealizowana z wykorzystaniem różnych rodzajów połączenia. Do łączności z Internetem ponownie najlepszym wyborem będzie światłowód.
Biznesowy VPN – zadbaj o prywatność danych przesyłanych pomiędzy lokalizacjami firmy
Chcąc zapewnić bezpieczną komunikację w różnych placówkach, warto postawić na rozwiązania takie jak biznesowy VPN. W przypadku takiej sieci bezpośrednie połączenie z Internetem jest realizowane jedynie w głównej siedzibie firmy – dane są przesyłane dalej poprzez dedykowane łącze transmisji danych. Można skorzystać z dwóch wariantów zabezpieczenia połączenia: IPVPN i VPLS. Obydwie technologie działają w trybie wielopunkt–wielopunkt. Pierwsza z nich wyróżnia się sporą elastycznością w kwestii konfiguracji, z kolei druga opiera się na najbardziej zaawansowanych rozwiązaniach, dzięki czemu będzie dobrym wyborem dla największych firm.
Transmisja danych dla firm z dedykowanym łączem
Usługa transmisji danych dla firm pozwala zapewnić przesył danych z gwarantowaną prędkością nawet na dużych odległościach. W zależności od wybranej oferty tempo transferu może wynosić nawet 1 Gb/s. Dzięki takiemu rozwiązaniu wysyłanie i odbieranie plików w różnych placówkach firmy będzie odbywać się błyskawicznie, co pozwoli znacznie usprawnić różne procesy – również te związane z mediami społecznościowymi.