Biznes wymaga dobrego połączenia
Firmowa strona internetowa to wizytówka każdego przedsiębiorstwa. Jak założyć stronę www, stronę na Facebooku i LinkedIn dla firmy oraz wybrać najlepszy hosting? Sprawdź na blogu biznes.inea.pl.

Jak założyć stronę internetową firmy i wybrać hosting? Poradnik

Internet
28-10-2021

Dlaczego warto założyć stronę firmową?

Konkurencja w niemal każdej branży jest bezwzględna, dlatego należy zwracać uwagę na każdy aspekt działalności, nie tylko jeżeli chodzi o samo świadczenie usług, ale także o promocję i zdobywanie nowych klientów. Dobrze prowadzona strona firmowa może to ułatwić.

Możliwość poznania marki

Firmowa strona internetowa jest znakomitym sposobem na to, żeby zaznaczyć swoją obecność na rynku. Być może przedsiębiorstwo nie jest tak znane, jak mogłoby się to wydawać jego właścicielom lub dopiero zaczyna swoją działalność? Dlatego warto, aby potencjalni klienci, na przykład po wpisaniu hasła w wyszukiwarkę związanego z prowadzoną działalnością, od razu mogli się dowiedzieć, że właśnie posiadana firma świadczy usługi, które są im potrzebne.

Firmowa strona WWW pozwala zbudować zaufanie

Następną kwestią, w której może pomóc firmowa strona WWW, jest budowanie zaufania. Witryna marki, która posiada takie elementy, jak historia założenia przedsiębiorstwa, wywiady z ich właścicielem, czy artykuły o tematyce branżowej, wpływa na wiarygodność firmy. Dobrze prowadzona firmowa strona internetowa to znakomity sposób na to, żeby odwiedzające ją osoby mogły się więcej dowiedzieć i upewnić się w tym, że warto wybrać oferowane usługi.

Lepszy kontakt z klientem

Jeszcze jednym aspektem, o którym warto wspomnieć, jest możliwość lepszego kontaktu. Wiele platform hostingowych, na których zakłada się firmowe strony internetowe, oferuje swoim klientom praktyczne funkcje. Jedną z nich jest na przykład czat live, na którym konsultanci firmy mogą odpowiedzieć na pytania i polecić usługi.

Internet biznesowy i sprzęt do zarządzania stroną internetową

Do prowadzenia strony internetowej niezbędne jest łącze o stabilnym działaniu. Wybierając odpowiedniego usługodawcę oraz pakiet usług, można korzystać z szybkiego Internetu. Takim rozwiązaniem jest na przykład światłowód na firmę. Szczególnie korzystna jest technologia opierająca się na łączu symetrycznym, które zapewnia taką samą prędkość pobierania oraz wysyłania danych.

Internet światłowodowy działający na podstawie łącza symetrycznego oferuje INEA. Dostawca proponuje pakiet obejmujący ofertę Internetu biznesowego z możliwością rozszerzania pasma w dowolnym momencie trwania umowy, względem potrzeb firmy. Ponadto, Internet biznesowy powinien być dobrze zabezpieczony, a łącze stale monitorowane pod kątem cyberzagrożeń.

Do zarządzania stroną internetową wystarczy komputer, smartfon lub tablet oraz połączenie ze stabilnym Internetem. Kluczem jest jednak wybór stabilnego serwera i wygodnego w obsłudze CMS serwisu.

Jak założyć stronę internetową firmy?

Zakładając stronę internetową marki, warto zdecydować się na usługi firmy, która zrealizuje cały proces od początku do końca i będzie służyć pomocą w przypadku awarii lub problemów z prowadzeniem witryny. O jakie elementy należy zadbać, tworząc firmową stronę od A do Z?

Wybór domeny i jej rejestracja

Zacznijmy od wyboru domeny strony internetowej przedsiębiorstwa. Nazwa domeny powinna być zwięzła i zawierać na przykład nazwę firmy lub charakterystyczny skrót, który pozwoli od razu rozpoznać ją klientowi. Ma to także znaczenie w kontekście optymalizacji SEO pod kątem wyszukiwarek. Następnie należy wybrać hosta, czyli dostawcę, który zapewnia technologię niezbędną do przeglądania stworzonej witryny w Internecie.

Hosting dla firm – najważniejsze cechy

W przypadku prowadzenia strony internetowej ważną kwestią jest dobry hosting dla firmy. Polega on na wykupieniu miejsca na dane oraz pliki, które są przechowywane na serwerze usługodawcy. Uiszczając opłatę, można korzystać z takich funkcji, jak umieszczanie plików na stronie, przechowywanie danych strony oraz tworzenie kont pocztowych na wykupionej domenie.

Jakie cechy powinien posiadać dobry hosting dla firm? Pierwszą z nich jest gwarancja dostępności. Warto upewnić się, że prowadzeniu strony internetowej nie będą towarzyszyć przestoje, a wszelkie awarie i problemy techniczne zostaną rozwiązane natychmiastowo. Można także sprawdzić, czy host umożliwia korzystanie z narzędzi e-commerce, które wykorzystuje się do śledzenia ruchu, a także jego przełożenia na zamówienia. Ostatnią kwestią jest opcja skalowalności. Jeżeli wiadomo, że strona będzie się rozwijać, należy sprawdzić, czy host udostępnia ofertę, która przewiduje rozszerzenie pakietu usług w atrakcyjnej cenie.

Wybór CMS – systemu do zarządzania zawartością strony

CMS to system umożliwiający samodzielne modyfikowanie treści na prowadzonej witrynie bez znajomości oprogramowania. Dzięki temu dokonywanie zmian jest proste dla każdego, kto ma dostęp do CMS. System do zarządzania zawartością serwisu może zostać stworzony przez firmę, która zajmuje się produkcją strony. Dostępne są także gotowe rozwiązania, takie jak WordPress, Joomla czy Drupal.

Projekt graficzny i wybór szablonu strony WWW

W przypadku projektu graficznego warto zwrócić uwagę na to, żeby branding był czytelny i spójny oraz oddawał charakter marki. Logo i nazwa firmy powinny być dobrze widoczne w serwisie, dzięki czemu zwiększymy świadomość marki wśród potencjalnych klientów. Nie należy również zapominać o użyteczności strony www oraz dostosowaniu jej elementów do użytkownika, co może wpływać na wizerunek firmy. Aby zapewnić spójną komunikację przedsiębiorstwa, warto stworzyć graficzny, wizualny klucz (Key Visual), czyli motyw przewodni, który pojawi się na wszystkich materiałach związanych z marką. Dzięki temu odbiorcy będą łatwiej rozpoznawać i zapamiętywać firmę. Dobrze przygotowana strona www to wstęp do budowy wiarygodnego biznesu.

Tworzenie serwisu przez specjalistów

To jedno z najbardziej praktycznych rozwiązań. Decydując się na usługi specjalistów, można w przyszłości uniknąć niestabilnego działa strony. Co więcej, jeśli nie ma się doświadczenia w temacie tworzenia stron internetowych, fachowcy będą w stanie doradzić, jak ma wyglądać dana witryna, co warto na niej umieścić oraz jakie rozwiązania zastosować. Wybierając podrzędne firmy zajmujące się wykonywaniem stron, możemy narazić się na zawyżone koszty usług, które nie będą wymierne dla otrzymanych efektów.

Jak założyć stronę firmową w social mediach?

Wielu przedsiębiorców zastanawia się również, jak założyć stronę firmową na Facebooku, a także jak założyć stronę firmową na LinkedIn. Strona firmy może być bez problemu założona na wymienionych portalach. Wystarczy zaznaczyć w procesie rejestracji, że jest się właścicielem przedsiębiorstwa i uzupełnić najważniejsze dane na temat działalności. Warto regularnie publikować posty, żeby utrzymać zainteresowanie klientów ofertą firmy. Treści na taką stronę można dodawać z dowolnego miejsca, i to za pomocą niemal każdego urządzenia, które ma dostęp do Internetu.

Jak założyć stronę firmową na Facebooku?

Założenie strony firmowej w portalu Facebook jest bardzo proste. Wystarczy zarejestrować się na portalu jako osoba prywatna i zaznaczyć opcje „Utwórz stronę”. Następnie przechodząc przez opcje „Rozpocznij”, można spersonalizować profil, nadając mu nazwę, kategorię przedsiębiorstwa, a także dodać informacje kontaktowe. Ostatnim etapem jest umieszczenie logo.

Jak założyć stronę firmową na LinkedIn?

Na początku należy utworzyć profil, a następnie kliknąć ikonę „Praca” i opcję „Utwórz stronę firmową”. Później wybiera się rodzaj wielkości firmy – czy jest to małe, średnie czy duże przedsiębiorstwo. Ostatnie informacje dotyczą działalności. Przechodząc te wszystkie etapy, można zacząć prowadzić i rozwijać witrynę na LinkedIn. Strona firmowa na tym portalu jest świetnym sposobem na to, żeby pozyskać nowych klientów i pracowników.