Biznes wymaga dobrego połączenia
W jaki sposób można zapewnić skuteczną i szybką komunikację ze współpracownikami i klientami? Poznaj odpowiednie rozwiązania technologiczne dzięki INEA Biznes.

Jak zapewnić skuteczną i szybką komunikację ze współpracownikami i klientami?

Telefonia
04-04-2022

Telefon dla firmy – sprawna komunikacja dzięki odpowiednim rozwiązaniom

Telefonia komórkowa dla firm obejmuje szerokie spektrum usług, których głównym celem jest zapewnienie komfortowej wymiany informacji. Choć rozwiązania online znajdują coraz szersze zastosowanie wśród przedsiębiorców, a liczba aplikacji wspierających komunikację i zarządzanie zadaniami stale rośnie, konwencjonalny abonament dla firm w ramach sieci komórkowej wciąż jest często pierwszym wyborem. Dostępność usług mobilnych i stacjonarnych, wygoda, prostota obsługi – to wszystko sprawia, że telefon służbowy jeszcze przez długi czas pozostanie nieodłącznym elementem pracy w terenie i biurze.

VoIP – stabilna komunikacja bez zakłóceń

Warto zaznaczyć, że sektor ten nie stoi w miejscu i ciągle otwiera się na nowe technologie. Jedną z nich jest technologia VoIP – Voice over Internet Protocol – która znacząco poprawia jakość transmisji głosu bez utraty stabilności połączenia. Czysty i zrozumiały przekaz to nie tylko sprawna komunikacja wewnętrzna w organizacji, lecz także efektywne kontakty z klientami, kontrahentami i partnerami biznesowymi. Komunikacja zewnętrzna w firmie musi być w pełni profesjonalna – dzięki temu będziemy mogli postawić nasze przedsiębiorstwo w dobrym świetle i budować zaufanie zarówno końcowych odbiorców, jak i partnerów.

Standardy wykorzystywane w usługach współczesnej telefonii dla firm znajdują także zastosowanie w ofercie dla jednostek administracji publicznej. W tym wypadku za takim rozwiązaniem przemawia m.in. stosunkowo niski koszt przy wysokiej jakości wymiany informacji. Do tego dochodzi prosta integracja z dostępnymi na rynku urządzeniami.

Komunikacja wewnętrzna w firmie

Abonament dla firm może obejmować różne pakiety określające na przykład liczbę godzin rozmów, ilość danych dostępnych do wykorzystania w transmisji komórkowej czy liczbę SMS-ów. Wybierając adekwatną ofertę, warto zwrócić uwagę na pełne pokrycie potrzeb firmy w zakresie swobody wypowiedzi i przekazywania informacji. Komunikacja wewnętrzna w organizacji nie powinna być ograniczana przez czynniki techniczne, takie jak zbyt mały zasób danych.

Aby zasady komunikacji w firmie mogły zostać skutecznie wdrożone, konieczne jest zapewnienie pracownikom dostępu do urządzeń i infrastruktury teleinformatycznej zdolnej do wydajnego przekazywania komunikatów. Należy pamiętać, że komunikacja wewnętrzna pełni wiele różnych funkcji – w realizacji każdej z nich pomaga nowoczesny, zgodny z aktualnymi standardami kanał łączności. W tej roli perfekcyjnie sprawdza się wysokiej jakości telefonia komórkowa dla firm.

Komunikacja zewnętrzna w firmie

Dla wielu kontrahentów i klientów to właśnie telefon wciąż jest preferowanym kanałem łączności. Choć w kontekście komunikacji wewnętrznej aplikacje i programy stworzone z myślą o kontakcie online mają coraz większe znaczenie, przy kontaktach zewnętrznych trend ten jest znacznie wolniejszy. Jednym z powodów jest uniwersalność i szeroka dostępność technologii związanych z telefonią – zazwyczaj nie możemy liczyć na to, że docelowy odbiorca będzie korzystać z tego samego komunikatora, jednak z łączności komórkowej korzystają niemal wszyscy. To powoduje, że abonament dla firm często jest niemal koniecznością – bez kontaktu telefonicznego w wielu branżach bardzo trudno będzie nam pozyskać klientów i budować z nimi relacje.

Możliwość bezpośredniego kontaktu z przedstawicielem firmy to spora pomoc w tworzeniu wizerunku profesjonalnego, zaangażowanego w obsługę klienta podmiotu. Konsumenci często preferują właśnie ten rodzaj kontaktu zamiast formularza zgłoszeniowego lub wiadomości e-mail. Poczucie otwartości i dostępności ułatwia budowanie zaufania do marki.

Sprawna komunikacja w firmie – na co zwrócić uwagę przy wyborze oferty?

Oferta dla firm powinna skupiać się na opłacalności, dostępności i przepustowości. Niezwykle istotny jest brak limitów – możliwość wysłania wiadomości SMS czy nawiązania połączenia o dowolnej porze może okazać się kluczowa zarówno dla klientów, jak i pracowników. Ze względu na rosnące znaczenie usług internetowych warto również zwrócić uwagę, czy transfer danych także jest nielimitowany.

Niektóre czynniki dotyczące wyboru oferty będą w pewnym stopniu zależeć od profilu działalności przedsiębiorstwa. Jeśli na przykład chcemy zapewnić sprawną obsługę klientów lub kontrahentów za granicą, niezbędny będzie opłacalny roaming zagraniczny.

Telefony dla firm w sieci INEA

Usługi telefonii komórkowej dostępne w ramach oferty operatora INEA to skuteczna wymiana informacji przy wykorzystaniu nowoczesnych standardów łączności. Możliwe jest zarówno skorzystanie z numeracji sieci INEA, jak i przeniesienie wcześniej wykorzystywanego numeru. Telefonia komórkowa dla firm to część szerszej grupy usług, w skład których wchodzą rozwiązania takie jak eFax, eCentrala, call center, telekonferencje, rozbudowana poczta głosowa czy możliwość nagrywania rozmów. Ponadto telefon służbowy dla pracownika może być wzięty w dzierżawę.

INEA obsługuje zarówno telefonię mobilną (realizowaną z wykorzystaniem infrastruktury Play, której zasięg obejmuje całą Polskę), jak i telefonię stacjonarną. Warto zaznaczyć również możliwość wspólnego opłacania wszystkich usług telekomunikacyjnych w ramach jednej faktury, co znacząco ułatwia proces rozliczania się. To również szereg innych propozycji, takich jak Internet światłowodowy, wysokiej jakości łącza symetryczne, IPVPN czy usługi w ramach Data Center.