Usługi dla biznesu w gastronomii – jakie możliwości daje cyfryzacja?
Systemy IT znajdują ogromne zastosowanie również w tym obszarze rynku. Usługi telekomunikacyjne dla firm z branży gastronomicznej mogą być wykorzystywane zarówno lokalnie, jak i zdalnie – na przykład jako wsparcie przy zarządzaniu punktem lub sposób obsługi zamówień w ramach dostawy. W przypadku działań lokalnych mowa między innymi o rozwiązaniach, takich jak:
1. System rezerwacji stolików – bieżące sprawdzanie obłożenia stolików w wybranych godzinach i dniach z użyciem przejrzystego, prostego w obsłudze interfejsu. Tego typu system może obejmować również kalendarz rezerwacji, dostępny zarówno dla klientów, jak i pracowników lokalu.
2. System zarządzania lokalem – podgląd procesów zachodzących w restauracji przy wykorzystaniu dostępu zdalnego. To wygodny sposób na zarządzanie biznesem i obsługę jednego lub wielu lokali. Co więcej, takie oprogramowania otwiera możliwość sprawdzenia aktualnego stanu magazynowego czy reagowania w sytuacjach awaryjnych.
3. System śledzenia historii sprzedaży – łatwy i przejrzysty sposób na kontrolę transakcji. Integracja baz danych pozwala zwiększyć bezpieczeństwo informacji dotyczących finansów, jednocześnie oferując prosty dostęp do kluczowych danych, których interpretacja może posłużyć do poprawy opłacalności przedsięwzięcia.
Rozwiązania wykorzystywane zdalnie, usługi telekomunikacyjne dla firm i centra przetwarzania danych pozwalają na jeszcze lepszą integrację procesów w przypadku zamówień przez Internet. Połączenie systemów stacjonarnych i zdalnych to również sposób na optymalne wykorzystanie zasobów ludzkich bez nadmiernego przeciążania lokalnych pracowników. Dodatkowo warto zadbać, by platformy wykorzystywane w ramach usług gastronomicznych były zintegrowane z platformami dla dostawców jedzenia.
Środowisko IT w chmurze to szansa na ograniczenie kosztów prowadzenia działalności
Opracowanie rozbudowanych systemów i skomplikowanych integracji od podstaw jest praktycznie niemożliwe bez doświadczonego zespołu specjalistów IT. Inwestycja w rozwój cyfrowy wymaga niemałego nakładu – to wydatek, który dla małych i średnich firm często będzie nieosiągalny. Środowisko IT zbudowane lokalnie nie jest jednak jedyną możliwością. Rynek IT oferuje obecnie rozwiązania zarówno dla niewielkich, jak i największych organizacji – w wielu przypadkach będzie to najbardziej opłacalna opcja.
Chmura dla firm to idealny przykład tego typu narzędzi. Automatyzacja i zdalny dostęp pozwala na jednoczesną obsługę wielu klientów bez angażowania większej części zasobów ludzkich. To jeden z czynników, który stoi za popularnością outsourcingu IT w roli źródła stabilnych i wydajnych rozwiązań teleinformatycznych w atrakcyjnej cenie. Takie podejście pozwala na korzystanie z usług telekomunikacyjnych dla firm, które nie byłyby osiągalne przy tworzeniu środowiska IT „na własną rękę”. Partner biznesowy, który oferuje usługi takie jak integracja danych, audyt w firmie, przechowywanie danych w chmurze czy kolokacja serwerów może zająć się całym zapleczem IT firmy przy bardzo atrakcyjnych warunkach współpracy.
Środowisko IT w branży gastronomicznej – na co zwrócić uwagę?
Dysponowanie odpowiednim systemem informatycznym, który zapewni wysoką efektywność i kontrolę procesów zachodzących w lokalu, to jedna strona medalu. Proste raportowanie analiz, sprawdzanie transakcji, zarządzanie miejscem w salach – pozwalają na sprawne wykorzystanie zasobów danej restauracji. Istnieje jednak jeszcze spora przestrzeń do optymalizacji, która związana jest z procesami odbywającymi się w chmurze. Aby móc w pełni wykorzystać dedykowany system zarządzania usługami gastronomicznymi, warto postawić na dedykowane usługi dla firm.
Nowoczesne usługi biznesowe powinny zapewniać przede wszystkim stabilność. Kluczowe będzie tutaj odpowiednie zaplecze wraz z najważniejszymi usługami, takimi jak backup danych w chmurze. Alternatywą dla takiego rozwiązania jest wykonywanie lokalnych kopii, jednak wiąże się to z większymi kosztami i mniejszą efektywnością – zwłaszcza w przypadku przedsiębiorstw o małej i średniej wielkości. Backup w chmurze dla firm znacząco poprawia bezpieczeństwo naszych danych, redukując ryzyko ich utraty w wyniku błędu ludzkiego, celowego ataku lub uszkodzenia infrastruktury. To bardzo ważna kwestia nie tylko ze względu na wizerunek firmy i procesy wewnętrzne, lecz także normy prawne.
Kolokacja serwera pozwala skutecznie wykorzystać dyski w chmurze i zadbać o łatwą skalowalność wraz z rozszerzaniem działalności firmy. Nowoczesne usługi dla biznesu zawsze przewidują możliwość stałego wzrostu obciążenia zasobów sieciowych – na przykład w sytuacji, gdy otwarta zostanie kolejna restauracja zintegrowana z danym systemem – a także wzrostu tymczasowego. Jego źródłem mogą być na przykład rezerwacje przy szczególnie popularnych datach, jak również celowe ataki, takie jak DDoS, mające uderzyć w sprawność danego przedsiębiorstwa.
Usługi dla firm w ramach sieci INEA
Firmy, które chcą wykorzystać nowoczesne usługi biznesowe, znajdą wiele ciekawych propozycji w ofercie operatora INEA. To między innymi:
- szybkie i wydajne łącze internetowe (np. łącze symetryczne 1 Gb/s) oraz dedykowany VPN (w tym również IPVPN),
- stabilne łącze z wysokim SLA (przy najwyższym poziomie certyfikatu dostępność do 99,9% w skali roku i reakcja na awarie do ośmiu godzin),
- wsparcie techniczne 24 godziny na dobę, siedem dni w tygodniu przez cały rok,
- łatwa skalowalność (zwiększenie pasma w dowolnym momencie trwania umowy),
- rozbudowane usługi cloud – serwer w chmurze zapewnia wysoką dostępność usług, wygodny backup i wiele więcej,
- możliwość skorzystania z funkcjonalności Data Center, czyli centrum przetwarzania danych: integracja i migracja baz danych, kolokacja serwerów, korzystanie z dodatkowej mocy obliczeniowej.