Biznes wymaga dobrego połączenia

Sztuczna inteligencja w obsłudze klienta: czy chatboty zastąpią tradycyjne wsparcie techniczne?

Internet
11-09-2024

Co to jest chatbot?

Chatboty to inaczej boty internetowe, które służą do konwersacji z wykorzystaniem języka naturalnego. Oznacza to, że maszyny potrafią czytać, analizować oraz interpretować ludzki język. Są w stanie zrozumieć strukturę oraz znaczenie poszczególnych zdań, a także sformułować odpowiedź na zadane pytanie. To inteligentne systemy, które przetwarzają język naturalny, dlatego nie jest dla nich problemem m.in. obsługa klientów.

Współczesne chatboty mogą prowadzić konwersacje, podpowiadać rozwiązania, odpowiadać na postawione pytania, a nawet przeprowadzać transakcje. Dlatego wykorzystanie AI (sztuczna inteligencja) online podczas konsultacji z klientami przynosi świetne efekty. Co ciekawe, dzięki technologii nauczania maszynowego chatboty rozwijają się razem z liczbą interakcji. Konwersacja z chatbotem staje się więc z czasem coraz płynniejsza i bardziej naturalna.

Zalety obsługi klienta przez chatbot

Jakie korzyści w obsłudze klienta może przynieść chatbot? Jest to przede wszystkim jeden z elementów automatyzacji pracy, który wpływa na wydajność przedsiębiorstwa. Zdalna obsługa klienta na najwyższym poziomie przekłada się również na wizerunek firmy i może powodować napływ nowych klientów. Czy jest ją w stanie zapewnić chatbot? Najważniejsze zalety, jakie posiada dział obsługi klienta wykorzystujący AI, to:

  • dostęp w trybie 24/7 – chatbot pomoże klientom o każdej porze dnia i nocy, a nawet w święta, pracując bez chwili przerwy,
  • szybka odpowiedź – klienci nie muszą długo czekać, aby znaleźć rozwiązanie problemu,
  • efektywność – chatbot może prowadzić wiele konwersacji w tym samym czasie, co jest niemożliwe do wykonania w przypadku człowieka,
  • redukcja kosztów – sztuczna inteligencja pozwala ograniczyć koszty związane z zatrudnieniem całego zespołu ds. wsparcia technicznego.

Przedsiębiorstwa wdrażające chatbot muszą jednak pamiętać, jakie zagrożenia niesie ze sobą AI. Chat powinien być odpowiednio zabezpieczony przed cyberprzestępcami, którzy mogliby uzyskać dostęp do wrażliwych danych.

W jakich sytuacjach lepsze jest tradycyjne wsparcie techniczne?

Jeśli chatbot na stronie pomocy technicznej ma tyle zalet, to czy jest w stanie całkowicie zastąpić wsparcie techniczne w tradycyjnej postaci? Temat budzi sporo kontrowersji. Inteligentne maszyny nie mają empatii oraz zdolności do rozwiązywania nietypowych problemów. Wiedząc, jak działa chatbot, część klientów i tak domaga się kontaktu z konsultantem. Trzeba bowiem pamiętać, że nie każdy czuje się komfortowo podczas rozmowy z AI.

W idealnym modelu bezpośrednia obsługa klienta jest wspierana przez chatbot. Dzięki temu, że zajmie się on rutynowymi zapytaniami, pracownicy będą mogli skoncentrować się na poważniejszych problemach. Klienci zyskają w ten sposób pełną opiekę na każdym etapie kontaktu z przedsiębiorstwem.

Chatbot a cyberbezpieczeństwo firmy

Decydując się na chatbota, warto pamiętać, że obowiązkiem przedsiębiorcy jest ochrona danych osobowych. Przed wdrożeniem AI w obsłudze klienta trzeba też zabezpieczyć firmowe serwery przed cyberprzestępcami. Jakie rozwiązania tego typu znajdziesz w INEA?

  • ANTY DDoS – usługa chroni przed masową wysyłką niechcianych danych (ataki DDoS), których efektem może być przeciążenie serwera i zablokowanie dostępu do usługi,
  • INEA Data Center – outsourcing usług IT, w którym znajdziesz takie świadczenia jak kolokacja, chmura dla firm i backup danych, który umożliwia m.in. bezpieczne przechowywanie danych.

INEA to również szybki i niezawodny Internet światłowodowy, którego parametry dopasujesz do swoich potrzeb. Wysokiej jakości firmowe łącze to bowiem podstawa płynnego funkcjonowania nowoczesnych rozwiązań, takich jak chatbot.

Nowoczesne rozwiązania znajdziesz w INEA

Czy sztuczna inteligencja zastąpi człowieka? Wykorzystanie chatbota do wsparcia działu obsługi klienta może przynieść sporo korzyści. Nie można jednak zapomnieć, że nic nie zastąpi kontaktu z człowiekiem. Trudno jednak powiedzieć, co przyniesie przyszłość.

Zanim wprowadzisz chatbota, upewnij się, że firmowe łącze jest szybkie i odpowiednio zabezpieczone. Zapoznaj się z ofertą INEA i postaw na niezawodne rozwiązania: pomożemy w dynamicznym rozwoju przedsiębiorstwa!

PRZECZYTAJ TAKŻE
Internet służy m.in. do szybkiego przepływu informacji, co jest kluczową sprawą w wielu przedsiębiorstwach. Sprawna komunikacja jest szczególnie istotna w usługach logistycznych i transportowych, w których czas realizacji zadań zwiększa konkurencyjność firmy. Jak wygląda wykorzystanie Internetu w logistyce i transporcie? Sprawdź i wybierz odpowiednie łącze dla swojej firmy.
Internet
22-08-2024
Szybki i niezawodny Internet nie jest już domeną terenów zurbanizowanych. Coraz częściej jest też dostępny na obszarach wiejskich, stanowiąc silny bodziec do ich rozwoju. Przełomowe okazało się zaś upowszechnienie technologii światłowodowej, która jest odpowiedzią na pytanie, jak mieć dobry Internet na wsi. Sprawdź, jak ta technologia wpłynęła na dostępność usług oraz pracę wiejskich przedsiębiorstw.
Internet
24-09-2024