Biznes wymaga dobrego połączenia
Telefon służbowy dla pracownika – jakie cechy powinna mieć najlepsza telefonia komórkowa dla firm?

Telefon służbowy dla pracownika – jakie cechy powinna mieć najlepsza telefonia komórkowa dla firm?

Telefonia
20-12-2021

Telefonia komórkowa dla firm – telefon na abonament, mix czy na kartę?

W przypadku telefonu na abonament przedsiębiorcy powinni liczyć się z koniecznością podpisania umowy wiążącej z operatorem na dłuższy czas – zazwyczaj są to 24 miesiące. Abonament zwykle oznacza niższe opłaty za telefon oraz korzystniejsze stawki za usługi wraz z przedłużającym się czasem umowy. Są to oferty dla stałych klientów.  

Telefonia mobilna w formule mix 

Mix to opcja, która charakteryzuje się połączeniem cech abonamentu i oferty na kartę. Użytkownik podpisuje umowę na dany czas, może także wybrać telefon, jednak cykliczne opłaty uiszczane są poprzez doładowania. Minusem tego rozwiązania jest to, że kiedy nie doładujemy konta, tracimy możliwość wykonywania połączeń, wysyłania wiadomości oraz korzystania z Internetu. To ryzykowne, zwłaszcza w konieczności szybkiej komunikacji i awaryjnej sytuacji. 

Telefon służbowy na kartę

Natomiast telefon w ofercie na kartę może być dobrym wyjściem dla osób ceniących sobie wolność wyboru. Nie jest się ograniczonym umową – można w każdej chwili związać się z dowolnym operatorem, a nawet poprosić swojego pracownika o to, żeby posługiwał się własnym telefonem. Dzięki temu nie trzeba wydawać pieniędzy na nowe urządzenie. 

Porównując wszystkie trzy rozwiązania, najkorzystniejszą opcją jest abonament. Pomimo najdłuższego czasu zobowiązania, sam pakiet powinien być wystarczająco atrakcyjny, aby przekonać do siebie przedsiębiorcę. Z tego też powodu, warto postawić na wykorzystanie dopasowanych usług telekomunikacyjnych oraz tani telefon komórkowy dla pracownika. 

Cechy najlepszej oferty komórkowej dla firm

Telefonia komórkowa dla firm jest popularnym elementem oferty większości dostawców. Dlatego przedsiębiorcy w wielu przypadkach mogą liczyć na atrakcyjną stawkę, zarówno jeżeli chodzi o pakiet połączeń i Internetu, jak i zamawiając telefon służbowy dla pracownika.

Najlepsza oferta komórkowa dla firm powinna mieć możliwie najniższą cenę – jest to oczywisty aspekt, jeżeli chodzi o odpowiedzialne prowadzenie firmowych finansów. Warto szukać oszczędności tam, gdzie jest to możliwe. Ważną kwestią jest także mocny sygnał i szeroki zasięg. Ciekawym rozwiązaniem są oferty dostawców, którzy korzystają z satelitów większych usługodawców. Dzięki temu mogą oni proponować niezwykle atrakcyjne oferty, a klienci mogą korzystać z rozwiązań wdrażanych u liderów na rynku. 

Nielimitowane rozmowy, SMS-y i MMS-y

Praca zdalna nie jest jedynym powodem, dla którego pracownicy muszą mieć telefony komórkowe. Kadra kierownicza lub członkowie personelu IT powinni być zawsze „pod telefonem”. W nagłych sytuacjach czas może mieć decydujące znaczenie, a służbowy telefon komórkowy zapewni szybki dostęp do właściwej osoby. Szczególnie jeżeli oferta sieci komórkowych dla firm umożliwia korzystanie z nielimitowanych rozmów, SMS-ów i MMS-ów. 

Duży pakiet Internetu mobilnego

Warto, aby abonament komórkowy dla firm gwarantował korzystny i duży pakiet Internetu. Najlepiej wcześniej określić, czy do wykonywania zadań pracowniczych wystarczy  przepustowość na poziomie 20 GB, czy może intensywność korzystania z Internetu w telefonie jest większa i powinien być to transfer danych oscylujący wokół 100 GB. Najlepsza oferta dla firm powinna przede wszystkim umożliwiać wybór odpowiadającego nam pakietu. 

Oferta bez limitów danych

W przypadku telefonii komórkowej dla firm niezwykle opłacalną opcją jest to, aby oferta nie miała limitów danych. Dlaczego? Z oczywistego powodu – może zdarzyć się tak, że pracownik po prostu w awaryjnej sytuacji nie będzie miał dostępu do chmury z ważnymi plikami, programu czy innych niezbędnych funkcji. Dlatego warto wybrać ofertę bez limitów danych. 

Ogólnopolski zasięg telefonii komórkowej

Najlepszy abonament dla firm powinien zapewniać zasięg na terenie całego kraju. Jednym z dostawców go zapewniających jest INEA – korzysta z satelitów lidera sieci komórkowych w Polsce, czyli Play. Dzięki temu można mieć kontakt z centralą firmową praktycznie w każdym miejscu, a wszystko odbywa się na niezwykle wysokim, profesjonalnym poziomie – zasięg jest praktycznie wszędzie. 

Roaming zagraniczny

Nierzadko zdarza się, że poszczególne zadania w przedsiębiorstwie wykonywane są poza granicami rodzimego kraju, np. konsultacje z klientem lub realizacja zlecenia. W takiej sytuacji dobrze się sprawdzi roaming zagraniczny. Na szczęście jest to element oferty większości dostawców działających na rynku.

Łatwe przeniesienie numeru

Warto zauważyć, że najlepsza oferta komórkowa dla firm, na przykład taka, jaką proponuje INEA, oferuje nie tylko atrakcyjne stawki i pakiet usług, lecz także proste usługi wdrożeniowe, takie jak przeniesienie numeru. Dzięki temu nie trzeba martwić się o to, że ktoś nie będzie mógł skontaktować się z pracownikami czy zarządem – numer telefonu, niezależnie od zmiany urządzenia i operatora, pozostanie ten sam.

Możliwość dzierżawy telefonu służbowego

Jedną z ciekawszych propozycji jest dzierżawa telefonu służbowego. Jeżeli zwracasz pracownikom koszty korzystania przez nich z prywatnych telefonów komórkowych w celach służbowych, pokrywasz koszty wielu indywidualnych planów taryfowych. Będziesz prawdopodobnie płacić znacznie niższą stawkę za telefon, jeśli ustanowisz konto biznesowe dla wielu linii z jednym dostawcą.

Wygodna faktura, stała obsługa klienta i pełne wsparcie techniczne

Cechy te powinna mieć najlepsza oferta sieci telefonii komórkowej. Korzystając z pakietu od INEA, nie trzeba się martwić o formalności, konkretną i merytoryczną obsługę poszczególnych funkcji zakupionego pakietu czy o pomoc w razie wystąpienia problemu.

Indywidualne dopasowanie oferty do potrzeb firmy

Ostatnią kwestią jest dopasowanie oferty do potrzeb firmy. To niezwykle ważne, ponieważ każde przedsiębiorstwo ma swoje potrzeby, zarówno jeżeli chodzi o zakres usług, jak i o cenę pakietu. INEA to rozumie i stwarza możliwości dostosowania pakietu do potrzeb zamawiającego. Podobnie jest w przypadku innej usługi dla firm – telefonia stacjonarna, którą przedsiębiorcy mogą dopasować w zależności od swoich potrzeb.