Początki i rozwój technologii przesyłania analogowego i cyfrowego
Komunikacja zdalna jest jedną z najważniejszych zdobyczy cywilizacyjnych ludzkości. To dzięki niej wymiana informacji możliwa jest za pomocą technologii telekomunikacyjnych, bez konieczności fizycznego spotkania. Jednym z kluczowych osiągnięć była zaś technologia przesyłania analogowego.
Co oznacza telefonia analogowa? Jest to nic innego jak proces, podczas którego technologia przyjmuje sygnał audio lub wideo i tłumaczy je na impulsy elektroniczne (np. ludzki głos przesyłany przez telefon). Linia analogowa jest najstarszym sposobem na dostarczanie sygnału telefonicznego do odbiorcy. Stanowiła podstawę m.in. standardowej linii telefonicznej POTS.
Technologia analogowa miała pewne ograniczenia, takie jak choćby podatność na zakłócenia. Dlatego poszukiwano bardziej zaawansowanych rozwiązań, czego efektem była telefonia cyfrowa. Co to takiego? Jest to technologia, która tłumaczy sygnały audio lub wideo na kod binarny. Wprowadzenie telefonii cyfrowej znacząco poprawiło jakość dźwięku, a także zmniejszyło częstotliwość występowania zakłóceń.
Co ciekawe, pierwsze telefony komórkowe wykorzystywały transmisję analogową. Dopiero w latach 80. XX wieku zaczęły powstawać standardy sieci bazujące na technologii cyfrowej, co pozwoliło na m.in. zwiększenie pojemności sieci.
Komunikacja w chmurze – najnowocześniejszy sposób komunikacji
Kolejny przełom w rozwoju telekomunikacji przyniosła technologia chmurowa. Telefonia tego typu zapewnia komunikację głosową za pośrednictwem Internetu – jest hostowana przez zewnętrznego dostawcę. Telefoniczna komunikacja w chmurze jest określana jako VoIP (Voice over Internet Protocol). To nowoczesne rozwiązanie, w którym łącze internetowe zastępuje tradycyjne linie telefoniczne. Wygląda to następująco: VoIP konwertuje sygnał głosowy na pakiety danych przesyłane przez sieć internetową, które po dotarciu do odbiorcy są ponownie konwertowane na sygnały głosowe.
VoIP znacznie obniża koszty rozmów telefonicznych, a także zapewnia mobilność i elastyczność (użytkownicy mogą wykonywać połączenia z każdego miejsca, w którym jest dostępne połączenie internetowe). Korzyścią jest też doskonała jakość dźwięku i bezpieczeństwo (dzięki zaawansowanym metodom szyfrowania). Wszystko to powoduje, że chmurowa telefonia jest uznawana za przyszłość telekomunikacji.
Coraz więcej firm decyduje się na zastąpienie tradycyjnej centrali telefonicznej, centralą VoIP. Taka wirtualna centrala może znacznie usprawnić pracę w firmie oraz jest wyposażona w nowoczesne funkcje (np. nagrywanie rozmów lub kolejkowanie połączeń).
Nowoczesne rozwiązania telekomunikacyjne dla firm od INEA
Rozwój telefonii mobilnej spowodował, że spora część indywidualnych użytkowników zrezygnowała z telefonii stacjonarnej. Nie dotyczy to jednak przedsiębiorstw, w których telefony stacjonarne nadal stanowią fundament komunikacji oraz usprawniają procesy zachodzące w firmie. Rozwój systemów telekomunikacyjnych sprawił także, że telefonia stacjonarna dla firm przyjmuje obecnie różne oblicza. Co możemy zaproponować w INEA? Nasza oferta to cały wachlarz metod, a dokładniej:
- technologia transmisji danych za pomocą linii telefonicznych (ISDN BRA i ISDN PRA),
- nowoczesna komunikacja VoIP.
Możesz skorzystać również z wielu usług dodatkowych, takich jak eCentrale, nagrywanie rozmów, menu głosowe (IVR), usługi eFax, telekonferencje, Call Center oraz zaawansowana poczta głosowa.
Skuteczna i bezpieczna komunikacja w biznesie – rozwiązania dla Twojej firmy
Sprawna komunikacja to podstawa efektywnego działania każdej firmy. W INEA masz zaś do dyspozycji nowoczesne technologie telekomunikacyjne, takie jak standardowa transmisja za pośrednictwem linii telefonicznych lub internetowa komunikacja VoIP. Telefonia stacjonarna INEA to kompleksowa usługa, którą dopasujemy idealnie do potrzeb Twojej firmy. Skontaktuj się z naszymi doradcami i poznaj szczegóły – to będzie prawdziwy przeskok technologiczny, niczym przejście z analogowego na cyfrowe przesyłanie danych.