Złoty Laur dla cyfryzacji Wielkopolski

Branża telekomunikacyjna doceniła dynamiczną cyfryzację Wielkopolski. Rodzima Telewizja Kablowa Poznań S.A. otrzymała Złoty Laur Infotela za usługę telewizji cyfrowej w technologii DVB-C, dostarczaną pod marką INEA.

Branża telekomunikacyjna doceniła dynamiczną cyfryzację Wielkopolski. Rodzima Telewizja Kablowa Poznań S.A. otrzymała Złoty Laur Infotela za usługę telewizji cyfrowej w technologii DVB-C, dostarczaną pod marką INEA. W dziesięcioletniej historii ogólnopolskiego konkursu to pierwsze wyróżnienie sieci kablowej z naszego regionu.

Jury branżowego konkursu kierowało się m.in. najwyższym poziomem cyfryzacji wśród Abonentów INEA. Już blisko 35 tys. Wielkopolan korzystających z usługi telewizyjnej firmowanej marką INEA, odbiera ją w wersji cyfrowej. Jest to najwyższy w Polsce poziom cyfryzacji Abonentów wśród multimedialnych sieci kablowych.

– Do końca przyszłego roku chcemy zachęcić do wizji cyfrowego domu każdego z naszych Klientów. To ambitny plan, ale mieszkańcy Wielkopolscy są ambitnymi Klientami, którzy z chęcią sięgają po nowoczesne rozwiązania – przekonuje Janusz Kosiński, Prezes Zarządu Grupy INEA.

Laury Infotela są nagrodami przyznawanymi przez Komisję Konkursową powołaną przez Radę Programową magazynu branżowego „Infotel”. W tym roku w jej składzie znaleźli się reprezentanci uczelni technicznych w kraju i specjaliści w dziedzinach szeroko rozumianej komunikacji elektronicznej. Wręczenie nagród odbyło się podczas uroczystej Gali w Mikołajkach.

Konkurs o Laur Infotela ma na celu promowanie i nagradzanie twórców nowoczesnych rozwiązań komunikacji elektronicznej, a także wyróżnianie firm, które opracowują i wdrażają innowacyjne projekty komunikacji elektronicznej. Ponadto promuje osoby, firmy i instytucje szczególnie zasłużone dla branży telekomunikacyjnej.

Technologia DVB-C (ang. Digital Video Broadcasting – Cable) jest standardem cyfrowej telewizji DVB kablowej. Z usług telewizji cyfrowej świadczonych pod marką INEA korzysta w Wielkopolsce już blisko 35 tys. Klientów, czyli 29 proc. z jej 120 tys. Abonentów usługi telewizyjnej i aż 45 proc. Abonentów tzw. Pakietu Podstawowego – najpopularniejszego z telewizyjnej oferty INEA.