Technologia VR – co to jest i jak działa?
VR to skrót, który pochodzi od angielskiego zwrotu virtual reality i odnosi się do technologii komputerowych, które tworzą trójwymiarowy obraz i tym samym zapewniają pełną immersję w wirtualny świat. Doświadczanie wirtualnej rzeczywistości jest możliwe dzięki specjalnym okularom VR, wyposażonym w ekran, głośniki i czujniki reagujące na ruch głową i ciałem oraz kontrolerom z czujnikami i przyciskami. Źródłem obrazu może być smartfon, konsola do gier lub komputer.
Technologię VR można wykorzystać do przeprowadzenia szkoleń i symulacji w świecie wirtualnym, a także do zaprezentowania swoich produktów. Z takiego rozwiązania chętnie korzystają firmy i ośrodki edukacyjne, które swoją ofertę kierują do młodzieży oraz osób, które płynnie poruszają się w wirtualnym świecie.
Okulary VR powodują, że użytkownik zanurza się w wirtualnej rzeczywistości, gdzie w bezpiecznych warunkach może testować innowacyjne rozwiązania, brać udział w badaniach, szkoleniach, warsztatach lub interaktywnych zajęciach edukacyjnych. Ta technologia jest już wykorzystywana przez znane międzynarodowe marki, takie jak Mercedes-Benz czy Nestle do tworzenia i rozwijania prototypów w metaverse.
AR – czym jest rzeczywistość rozszerzona?
AR, z angielskiego augmented reality to rozszerzona rzeczywistość, czyli system, który łączy świat rzeczywisty z tym generowanym komputerowo. Dzięki niej użytkownik może zobaczyć wirtualne obiekty, informacje i inne elementy, które nakładają się na rzeczywisty świat. Rozszerzona rzeczywistość różni się od wirtualnej rzeczywistości (VR) przede wszystkim tym, że nie wyłącza użytkownika z rzeczywistości, ale umożliwia interakcję z otoczeniem i dostarcza mu dodatkowych, wirtualnych treści.
Technologia, która pozwala na nakładanie świata wirtualnego na rzeczywisty, znajduje szerokie zastosowanie w marketingu, biznesie i edukacji. Z jej pomocą można:
● stworzyć interaktywne wykresy i modele do prezentowania danych,
● umieszczać wirtualne elementy na realnie istniejących przedmiotach, aby zaprezentować swój pomysł,
● umożliwić uczniom obserwację wirtualnych modeli obiektów, które nie są dostępne w świecie rzeczywistym,
● tworzyć interaktywne gry oraz wirtualne spacery po muzeach.
Technologia AR to świetny wybór dla firm, które tworzą innowacyjne rozwiązania. Z jej pomocą można prowadzić skuteczne działania marketingowe, prezentując produkty w sposób interaktywny i angażujący klientów. AR umożliwia tworzenie wirtualnych prototypów produktów, wizualizacji 3D oraz interaktywnych prezentacji, co zwiększa zainteresowanie odbiorców. Korzystanie z AR pomaga firmom wyróżnić się na tle konkurencji, zwiększyć świadomość marki i poprawić doświadczenia klientów.
Jak wdrożyć technologię VR i AR w swojej firmie?
Jeśli chcesz, aby Twoi pracownicy swobodnie poruszali się w wirtualnym świecie i mogli na co dzień korzystać z najnowszych technologii, powinieneś przede wszystkim zapewnić im dostęp do szybkiego i wydajnego Internetu. Świetnym wyborem dla firm jest Internet światłowodowy Premium od INEA. Dzięki tej usłudze będziesz mógł korzystać z niezawodnego Internetu dla firm o wysokich parametrach SLA. W efekcie bez problemu wdrożysz do swojej firmy najnowsze technologie VR i AR oraz zapewnisz pracownikom doskonałe warunki do rozwoju.
Nowoczesne technologie umożliwiają wygodne przenoszenie poszczególnych produktów i usług do świata wirtualnego. Jest to doskonały sposób, aby przyciągnąć nowych klientów i inwestorów. Jeśli chcesz rozwijać swoją działalność w wirtualnym świecie lub rozszerzonej rzeczywistości, wybierz Internet światłowodowy dla firm, który oferuje najwyższą jakość i możliwość uzyskania dowolnej przepustowości.