Biznes wymaga dobrego połączenia
Jak działa wsparcie techniczne dla firmy? Czytaj na blogu INEA Biznes, na jakie usługi można liczyć i które będą niezbędne do prawidłowego funkcjonowania firmy.

Wsparcie techniczne dla firmy – na jakie usługi można liczyć?

Internet
24-10-2022

Wsparcie techniczne dla firmy – co to jest?

Wsparcie techniczne odnosi się do wszystkich usług, które skupiają się na naprawie problemów i awarii związanych z danymi produktami. Mogą to być zarówno różnego rodzaju sprzęty, jak i oprogramowanie, a także wirtualne serwisy – takie jak usługi dla firm w chmurze. Jest to przede wszystkim sposób na zachowanie sprawności wszelkich rozwiązań stosowanych w firmie, co przekłada się na wyższy poziom wsparcia dla odbiorców oraz utrzymanie oczekiwanej wydajności procesów. Warto zwrócić uwagę na to, by wsparcie techniczne dla firmy było oferowane przez doświadczony i wykwalifikowany zespół, który będzie w stanie bez przeszkód poradzić sobie ze wszelkimi zgłoszeniami – zarówno tymi standardowymi, jak i bardziej nieoczekiwanymi.

W wielu przypadkach dostawcy oferujący usługi takie jak Internet bez limitu dla firm, czy Internet bezprzewodowy dla firm zapewniają dostęp do odpowiedniego wsparcia w ramach ogólnych założeń umowy. Mogą do tego dojść także dodatkowe usługi supportu, określone na przykład w ramach umowy SLA.

Czytaj również: Jak zabezpieczyć dane osobowe w sieci? Praktyczne wskazówki

Helpdesk - na jakie wsparcie techniczne mogą liczyć przedsiębiorstwa?

Zakres usług w ramach wsparcia technicznego będzie się znacznie różnić w zależności od tego, jakiego rozwiązania, oprogramowania lub sprzętu dotyczy dana umowa. W przypadku komputerów, laptopów, drukarek i innych urządzeń będzie to przede wszystkim serwis hardware wraz z diagnostyką, wymianą części, a często także pomocą w instalacji. W kwestii oprogramowania istotne będą także zadania związane z obsługą licencji, autoryzacją i wdrożeniem. Warto zwrócić uwagę również na wsparcie techniczne dla firmy przy usługach sieciowych – w tym przypadku liczyć się będzie także zachowanie wymaganego poziomu bezpieczeństwa i zapewnienie odpowiednio sprawnego przesyłu danych.

Ważnym elementem systemu wsparcia technicznego jest helpdesk – dział wewnętrzny lub firma outsourcingowa, której zadaniem jest przyjmowanie informacji o zgłoszeniach i przekazywanie ich dalej. Docelowo jest to jeden, stały punkt kontaktu w razie jakichkolwiek problemów. Obsługa przez helpdesk znacznie poprawia standard usług z perspektywy przedsiębiorstwa, które z nich korzysta – praca związana z szukaniem właściwego zespołu odpowiedzialnego za dane rozwiązanie pozostaje wtedy w całości po stronie usługodawcy.

Jakie zalety ma wsparcie techniczne?

Wsparcie techniczne dla firmy to najlepszy sposób, by szybko rozwiązać ewentualne problemy ze sprzętem, oprogramowaniem lub usługami IT. Co więcej, zewnętrzna firma oferująca tego typu usługi powinna dysponować własnym profesjonalnym zespołem zajmującym się pracą w tym zakresie. Dzięki temu bez względu na to, czy chodzi o Internet dla firm), czy jakiekolwiek inne usługi, dane przedsiębiorstwo nie musi zatrudniać pracowników po swojej stronie. W efekcie można liczyć na spore ograniczenie kosztów przy jednoczesnym zapewnieniu sprawnej reakcji na awarie i usterki. Do tego nie trzeba zajmować się dokładną identyfikacją źródła problemu: helpdesk przekieruje sprawę do odpowiedniego działu wewnętrznego lub do zewnętrznych specjalistów, jeśli problem wymaga dodatkowej pomocy w danym aspekcie.

Sprawne wsparcie techniczne jest zatem wygodnym i skutecznym sposobem, aby zadbać o ciągłość pracy danego przedsiębiorstwa. Rozwiązanie problemu wymaga kontaktu tylko z jedną firmą, co z kolei przekłada się na oszczędność zarówno czasu, jak i pieniędzy. Warto przy tym dokładnie sprawdzić warunki oferowane przez konkretnego dostawcę – zakres wsparcia może się znacząco różnić pomiędzy poszczególnymi propozycjami. To szczególnie ważne pod kątem bezpieczeństwa, zwłaszcza w przypadku zleceń związanych z urządzeniami lub systemami przechowującymi wrażliwe dane.

Wsparcie techniczne dla firm – z jakimi wyzwaniami mierzą się dostawcy?

Nie ma wątpliwości, że zespoły wsparcia technicznego to fundament działania każdej organizacji wykorzystującej lub oferującej usługi IT. Działy supportu mogą jednak mierzyć się z kilkoma wyzwaniami, które w pewnym stopniu utrudniają rozwiązywanie problemów. Spore zmiany na tym polu wprowadziła między innymi pandemia, która wymusiła szybkie dostosowanie się do zdalnego trybu obsługi klienta. W efekcie wzrósł popyt na usługi dostępne w trybie 24/7, które umożliwiają pracę o dowolnej porze dnia, z dowolnego miejsca. Do tego sporym wyzwaniem może być dobór odpowiednich narzędzi – mowa nie tylko o rozwiązaniach, które zapewniają możliwość poradzenia sobie z problemami technicznymi, lecz także o systemach dotyczących organizacji pracy. Z perspektywy usługodawców najważniejsze kwestie związane z oferowaniem wsparcia technicznego to zachowanie pełnej dostępności, dostosowanie do trybu zdalnego i hybrydowego oraz efektywna obsługa zgłoszeń.

Wsparcie techniczne dla firm w INEA

Usługi, takie jak Internet biznesowy, chmura dla firm, telefonia stacjonarna i wiele innych mogą spotykać się z awariami z różnych powodów. Aby zadbać o skuteczną reakcję na tego typu zdarzenia, warto zainwestować w odpowiednie wsparcie techniczne. Można w tym celu skorzystać z pomocy zewnętrznego podmiotu, jak również z obsługi dostępnej w ramach oferty danego dostawcy. Warto stawiać na dostawców, którzy zapewniają sprawdzone wsparcie przy wszystkich swoich usługach – jednym z przykładów jest INEA, oferująca Internet dla firm, usługi cloud i inne rozwiązania technologiczne. Przy poszczególnych elementach oferty można znaleźć także parametry SLA, które określają minimalną dostępność danej usługi. Dzięki temu możliwe jest bezproblemowe zadbanie o dostęp do wybranych rozwiązań oraz zapewnienie najwyższego standardu dla swoich klientów.

PRZECZYTAJ TAKŻE
Usługi IT dla firm – takie jak chociażby Internet biznesowy, światłowód dla firm, czy Internet mobilny dla firm – powinny charakteryzować się przede wszystkim wysoką dostępnością. Przy tego typu rozwiązaniach zawsze jednak należy wziąć pod uwagę ryzyko pojawienia się awarii lub innych problemów. Aby zapewnić wysoki poziom dostępu i szybką reakcję na ewentualne zdarzenia zakłócające sprawność systemów, potrzebna będzie odpowiednia umowa SLA. Co to jest i dlaczego ma tak duże znaczenie?
Internet
24-10-2022
Co to jest umowa SLA? Sprawdź na blogu INEA Biznes, czemu firmy nie mogą się bez niej obejść i jak ważna jest szybka reakcja.