Biznes wymaga dobrego połączenia
Nowoczesne systemy call center, eCentrale, wirtualne centrale VoIP czy zaawansowane telefony cyfrowe i telefonia internetowa to usługi, które nadal warto wdrożyć w swojej firmie. Sprawdź, jaką telefonię stacjonarną wybrać w INEA.

Telefonia stacjonarna w 2021 r. Czy nowoczesne przedsiębiorstwo nadal powinno korzystać z telefonii stacjonarnej?

Telefonia
09-11-2021

Nowoczesna telefonia stacjonarna dla firm

Coraz więcej firm decyduje się na korzystanie z technologii VoIP – telefonii internetowej. Wirtualna centrala telefoniczna VoIP to rozwiązanie, które pozwala na wykonywanie tych samych zadań, co klasyczna centrala telefoniczna, jednak jej działanie opiera się na połączeniu za pomocą sieci internetowej. Do wykonywania połączeń za pośrednictwem VoIP niezbędne jest więc szybkie łącze, które w wielu firmach jest konieczne do wykonywania większości zadań. Ponadto, jeśli zdecydujemy się na telefon VoIP, nie trzeba będzie bazować na naziemnych nadajnikach, których działanie nie zawsze jest stabilne.

Zalety telefonii stacjonarnej w biurze

Jak wspomniano wcześniej, jedną z technologii, która zdobywa coraz większą popularność, jest nowoczesny telefon stacjonarny VoIP (Voice over Internet Protocol). Na czym tak właściwie polega jego działanie?

Telefonia cyfrowa VoIP jest sprawdzonym rozwiązaniem, dzięki któremu można wykonywać i odbierać połączenia telefoniczne. Dużym atutem zapewniającym stabilność VoIP jest to, że urządzenia korzystające z tego systemu działają za pomocą połączenia internetowego. Telefon stacjonarny w ramach takiej usługi, jak na przykład abonament dla firm, występuje coraz częściej właśnie w technologii VoIP.

Telefon stacjonarny VoIP może znacznie zredukować koszty połączeń zarówno krajowych, jak i międzynarodowych, co jest dużym udogodnieniem szczególnie w firmach, w których codziennie prowadzi się wiele rozmów. Co więcej, w ramach tej technologii połączenia mogą być wykonywane nie tylko przez telefon, ale także inne urządzenia z dostępem do Internetu, jak tablet czy laptop.

Jakie usługi telefonii warto wybrać do firmy?

Telefonia VoIP to rozwiązanie, które jest coraz częściej wybierane przez przedsiębiorców. Dlaczego? Telefonia tradycyjna wypierana jest przez technologię Voice over Internet Protocol z kilku względów. Po pierwsze oferuje znacznie więcej możliwości niż odmiana analogowa. Po drugie pozwala na oszczędności, ponieważ telefon stacjonarny VoIP, wchodzący w skład oferty, takiej jak abonament dla firm, nie generuje wysokich kosztów za połączenia krajowe i międzynarodowe.

Telefonia internetowa wyróżnia się dużą liczbą rozbudowanych funkcji, których na próżno szukać w standardowych rozwiązaniach, np. automatyczna obsługa, nagrywanie rozmów, niestandardowy identyfikator rozmówcy czy poczta głosowa wysyłana na e-mail. Za pomocą telefonii internetowej można również odbierać połączenia przychodzące.

Telefonia internetowa – centrala telefoniczna VoIP

Jedną z największych zalet telefonii VoIP jest możliwość tworzenia sprawnych i funkcjonalnych systemów telekomunikacyjnych, które mogą być podstawą pracy każdej firmy czy administracji publicznej. Czym jest nowoczesna centrala telefoniczna? Centrala telefoniczna łączy w sobie wiele funkcji. Dzięki nim można w krótkim czasie spełnić żądania klientów, a także zgromadzić raporty, które później wykorzystywane są do przeprowadzenia analiz. Centrala telefoniczna umożliwia również nadzorowanie rejestrów połączeń, a także związanych z nimi kosztów. Dzięki temu ergonomia pracy może stać na jeszcze wyższym poziomie. Z takich rozwiązań najbardziej skorzystają systemy call center.

eCentrale – wirtualne centrale telefoniczne

eCentrale to wirtualne centrale telefoniczne. Rozwiązanie to wykorzystywane jest często na przykład przez wspomniane systemy call center. Telefony cyfrowe połączone są w jedną sieć, dzięki czemu mogą łączyć wszystkich abonentów, których obejmuje dany system telekomunikacyjny. Może to zostać wykorzystane np. do tworzenia rozbudowanych systemów do telekonferencji.

Telefony cyfrowe

Telefony cyfrowe, znane także jako telefonia internetowa, mogą przydać się w większości przedsiębiorstw. Zapewniają dostęp do wielu praktycznych funkcji, m.in. kanału IVR. Jest to rozwiązanie na pewno znane osobom, które kiedykolwiek wykonywały połączenia do centrali operatora komórkowego czy innych instytucji.

System IVR pozwala przeprowadzić interaktywną rozmowę. Dzwoniący poprzez wciskanie wybranych przycisków w telefonie może uzyskać odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania albo szczegółowe informacje dotyczące oferty przedsiębiorcy.

Systemy call center

Systemy call center opierają się właśnie na usłudze IVR. Oprócz interaktywnej rozmowy z robotem dzwoniący może zostać także przekierowany do pracownika przedsiębiorstwa. Jedną z głównych zalet call center online jest możliwość rejestrowania rozmowy i nadzorowania jakość pracy zatrudnionych osób.

Menu głosowe na kanale IVR

Menu głosowe na kanale IVR to system zapowiedzi głosowych. Ułatwia on pracę konsultantów oraz pracowników różnych działów firmy. Dzięki niemu dzwoniący może zgłosić się ze swoim problemem do odpowiedniego działu, dzwoniąc pod jeden numer. Musi tylko w trakcie połączenia wybrać właściwą cyfrę na klawiaturze telefonu, do której przyporządkowany jest oddział bądź usługa.

System do telekonferencji

Centrala telefoniczna VoIP może być również wykorzystana do telekonferencji. Odpowiednio zbudowana infrastruktura telekomunikacyjna będzie dobrym wyborem. Komunikacja z pracownikami, klientami czy zarządem może być dzięki temu jeszcze łatwiejsza. Wystarczy zdecydować się na takie rozwiązanie, jak wirtualna centralka i skorzystać z systemu do telekonferencji.

eFax, zaawansowana poczta głosowa

Jedną z zalet VoIP jest również możliwość skorzystania z funkcji eFax. Polega ono na wykorzystaniu Internetu i protokołów do wysyłania faksów – zamiast standardowej formy połączenia. Dużą zaletą urządzeń bazujących na łączu internetowym i obsługujących eFax jest to, że mogą wymieniać informacje również z tradycyjnymi faksami.

Telefonia IP

Telefonia IP będzie bardzo dobrym rozwiązaniem dla praktycznie każdego przedsiębiorstwa. Dzięki tej technologii komunikacja może być jeszcze lepsza, a przesłanie danych od odbiorcy do nadawcy sprawniejsze. Całość dopełnia szereg funkcji, takich jak na przykład system IVR, call center online, ecentrale czy eFax.

Aby zapewnić dostęp do telefonii IP w swojej firmie, można wybrać usługi od INEA. To dostawca, który opiera technologię VoIP na działaniu światłowodu symetrycznego, zapewniającego taką samą prędkość wysyłania i odbierania danych. Dzięki ofercie INEA można skorzystać ze wszystkich wcześniej wymienionych usług VoIP, a także z pomocy wdrożeniowej.

Telefonia stacjonarna oparta na nowoczesnych technologiach to nadal dobre rozwiązanie dla firm. Dla niektórych przedsiębiorstw telefony cyfrowe z intuicyjnym panelem obsługi i możliwością personalizacji oraz VoIP, zaawansowane systemy telekonferencji czy call center są istotnym narzędziem do prowadzenia biznesu.

PRZECZYTAJ TAKŻE
Nowe technologie są wprowadzane w niemal każdej działalności, zarówno w małych, średnich, jak i dużych przedsiębiorstwach. Dzięki temu zadania wykonywane przez pracowników, a także wszelkie aspekty organizacyjne oraz komunikacyjne są wydajniejsze, co wpływa na dynamiczny rozwój biznesu w większości sektorów. ISDN jest jedną z tych technologii, które w ostatnim czasie zdobyły ogromną popularność.
Telefonia
29-10-2021
ISDN to cyfrowa sieć telefoniczna o wysokiej jakości połączenia i szybkim przesyłem danych. Jakie zalety posiada usługa ISDN INEA? Sprawdź.